برای انتخاب بهتر  هر وسیله ای لازم ایست که در مورد مزایا و معایب آن بدانیم تا بتوانیم انتخاب بهتری از میان آنها داشته باشیم. همچنین برای انتخاب بهتر یک قفل دیجیتال از میان انواع مختلف آن بهتر است هم در مورد مزایای انواع بدانیم و هم معایب آن. در این مقاله در مورد مزایا و معایب قفل الکترونیکی صحبت خواهیم کرد.

 

فراموشی: شما از آن افرادی هستید که هر از گاهی کلید خود را فراموش می کنید و فراموش کردن رمز قفل هم به راحتی ممکن است. وقتی هم که دیر وقت است و با عجله به سمت خانه می روید زمان کافی را برای تغییر رمز قفل در تاریکی شب نخواهید داشت. و ممکن برای تغییر رمز آن با دردسرهایی رو به رو شوید.

 

پین کد را به کسی نگویید و قفل را همیشه تمیز کنید: رمز قفل را تنها به افراد مطمئن بگویید و آن را برای همه فاش نکنید. از آنجایی قفل در روز به دفعات استفاده می شود و ممکن است کثیف شده باشد و یا اثر انگشت روی آن مانده باشد؛ پس برای اینکه افراد متفرقه رمز شما را بدست نیاورند و عملکرد دستگاه بدون ایراد باشد باید همیشه آن را تمیز نگه دارید. تا دیگران نتواند رمز شما را از روی اثر انگشت های مانده روی کلیدها حدس بزنند.

 

قطع برق: بعضی از قفل با برق کار می کنند و اگر برق قطع شود عملکرد قفل هم مختل می شود و به شما اجازه ی ورود نخواهد داد. خرید یک قفل مکانیکی با باتری خود دیگر این مشکلات را نخواهد داشت.

 

درخواست رمزهای طولانی: برخی قفل رمزهای عددی بالای ۱۰ رقم دارند و این چیزی نیست که شما می خواهید. اگر این قفل ها دارای رمزهای ۴ رقمی باشند امنیت بیش تری هم خواهند داشت. قفلی را خریداری کنید که قابلیت تغییر رمز را داشته باشد تا اینگونه دیگران هم رمز قفل شما را متوجه نشوند.

 

 

 

۰/۵ (۰ Reviews)