برای اینکه بتوانیم انتخاب خوبی برای خرید قفل الکترونیکی داشته باشیم لازم است که با انواع آنها آشنایی داشته باشیم. در این نوشته انواع این قفل ها را معرفی میکنیم و ویژگی هر یک از آنها بررسی میکنیم.

۱- قفل رمزی

به جرات میتوان گفت این قفل ها یکی از محبوب ترین قفل ها در میان افرادی هستند که از انواع مختلف قفل های دیجیتالی استفاده میکنند. عملکرد این قفل ها به این شکل است که پس از تعریف رمز مشخص برای آنها میتوان هر بار برای باز کردن قفل از آن رمز استفاده کنید و به این شکل جلوی ورود افراد ناشناس را بگیرید. در این قفل ها سیستمی وجود دارد که اگر رمز را فراموش کردید هم قادر باشید که درب را با استفاده از کلید یدکی باز کنید. البته بیشتر مدل های این قفل ها این قابلیت را دارند که بتوان با استفاده از روش های دیگری مانند کارت یا اثر انگشت هم به آنها دسترسی داشت. البته به این جهت که در مقایسه با قفل های کارتی . اثر انگشتی حافظه کمتری دارند که بتوان در آنها از رمز های متعددی استفاده کرد برای مکان های بزرگ مناسب نیستند.

۲- قفل کارتی

یکی دیگر از انواع قفل ها، قفل کارتی است، این قفل ها را میتوان در واحد های اداری برزگ به سادگی مورد استفاده قرار داد، معمولا حافظه این قفل ها این قابلیت را دارد که بتوان در آن تا ۲۰۰ کارت تعریف کرد، سیستم استفاده شده در این نوع قفل ها از نوع RFID است. معمولا از سیستم های کارتی در شرکت ها و کارخانه جات بزرگ استفاده میشود و برای کنترل ورود و خروج کارکنان بسیار مناسب است و قادر به مدیریت کردن ترافیک بالاست.

۳- قفل اثر انگشت

امن ترین قفلی که میتوان به آن اشاره کرد، قفل اثر انگشت است، تنها در این نوع است که هر فردی که قصد داشته باشد از این قفل استفاده کند لازم است حتما باید از کلیدی خاص استفاده کند. وقتی از این روش استفاده میکنید دیگر نیازی به خاطر سپاردن رمز و یا حمل کارت و کلید ندارید و تنها با قرار دادن انگشتتان روی قفل میتوانید آن را باز کنید.

۵/۵ (۱ Review)