با پیشرفت روزافزون تکنولوژی صنعت قفل‌سازی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از راه‌های هوشمندسازی ساختمان استفاده از سیستم‌های امنیتی هوشمند است که قفل‌های الکترونیکی نیز در این دسته قرار می‌گیرند. یکی از انواع قفل‌های مدرن قفل‌های الکترونیکی است که در انواع مختلف و مدل ‌های متنوع وجود دارند و شما می‌توانید با تناسب بودجه و کارایی لازم قفل موردنظر خود را به آسانی تهیه کنید. به طور کلی، قفل‌ الکترونیکی به چند شیوه‌ی کلی عمل می‌کنند. این شیوه‌ها عبارتند از: سیستم شناسایی اثر انگشت یا عنبیه چشم، سیستم شناسایی رمزی، سیستم شناسایی کارت مغناطیسی.

سیستم‌های امنیتی موجود در این قفل‌ها بسیار پیشرفته و متنوع است که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

۱) سیستم ضد شوک
این سیستم که در قفل‌‌های الکترونیکی هوشمند به کار برده می‌شود تا ورود هر ولتاژ غیرمجاز به سیستم را شناسایی کند و دستگاه را به مدت چند ثانیه و به صورت اتوماتیک خاموش نماید.
۲) سیستم ضد حریق
یکی دیگر از سیستم‌های امنیتی قفل‌‌های الکترونیکی سیستم ضد حریق است. با استفاده از این سیستم هرگاه در محل آتش‌سوزی رخ بدهد و یا میزان دود بیش از حد مجاز باشد آلارم دستگاه فعال می‌شود و شروع به هشدار دادن می‌کند.
۳) سیستم قفل کودک
یکی دیگر از سیستم‌های بسیار کاربردی این قفل‌ها سیستم قفل کودک است. شما با نصب این سیستم می‌توانید به راحتی از کودکان خود در منزل محافظت کنید و با آسایش به کارهای روزانه‌ی خود برسید.
۴) سیستم قفل امنیتی
هرگاه شما این سیستم را فعال کنید هیچ شخص دیگری حتی با داشتن رمز ورود و یا کارت مغناطیسی نمی‌تواند وارد منزل شود و حتما باید شما اجازه‌ی ورود را بدهید تا او بتواند به داخل منزل بیاید.

۰/۵ (۰ Reviews)