در روزهای اخیر پیشرفت تکنولوژی رشد چشم گیری داشته است و روز به روز فعالان در حوزه های مختلف در حال گسترش فناوری های مختلف هستند. استفاده از محصولات هوشمند و هوشمند سازی خانه ها یکی از آنها است که با پیشرفت روز افزون توانسته راحتی کاربران را فراهم کرده و امنیت آنها را تا حد بسیار زیادی تامین نماید.

یکی از تجهیزات هوشمند سازی خانه قفل دیجیتال است، استفاده از این قفل  در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. این قفل ها در مدل های مختلفی عرضه میشوند. به انواع آنها میتوان به قفل اثر انگشت، رمزی، تشخیص چهره و هوشمند اشاره داشت.

اما یکی از جالب ترین انواع این قفل ها، قفل تشخیص چهره است. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا در مورد این تکنولوژی شگفت انگیز بیشتر بدانیم.

عملکرد قفل تشخیص چهره درب

در سال های اخیر تولید کنندگان قفل های درب و گوشی موبایل روی به استفاده از قفل تشخیص چهره در محصولات خود آورده اند، اما نحوه عملکرد این قفل ها به چه صورتی است؟

استفاده از قفل تشخیص چهره این امکتن را به صاحبانشان میدهد تا با معرفی چهره خود به این قفل ها، هر بار که جلوی دوربین قرار میگیرید در عرض چند ثانیه در صورت وجود چهره شما در دیتابیس قفل، چهره را شناسایی کند و درب را باز کند.

اما شاید این سوال برای شما به وجود بیابید که شاید فردی با در دست داشتن عکس شما یا ماکت ساخته شده از صورت شما قصد باز کردن درب را داشته باشد، آیا این کار انکان پذیر است؟ پاسخ شما خیر است. این قفل ها از تکنولوژی مادون قرمز برای شناسایی استفاده میکنند و کاملا میتوانید بین صورت واقعی و ماکت تفاوت قائل شوند.

این قفل ها هم کاملا ویژگی های سایر قفل ها را دارا هستند و در صورت مشاهده ورود غیر مجاز به منزل یا محل کار شما، میتوانند شما را در جریان قرار دهند.

۰/۵ (۰ Reviews)