شاید تا به امروز نام مدارس هوشمند به گوشتان خورده باشد، مدارش هوشند با مدارس معمولی تفاوت دارند و مزایا و معایب متفاوتی دارند، مدارس هوشمند مدارسی اند که با استفاده از تکنولوژی کامپیوتر کنترل میشوند، این مدارس دارای سیستم هایی هستند که با استفاده از آنها میتوان از منابعی بیش از منابع درسی مانند کتاب ها استفاده کرد و تمام تجهیزات بکار رفته با استفاده از کامپیوتر کنترل میشوند.

در جامعه ای که همه چیز رو به هوشمند شدن و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته دارد مدارس هم از این بحث جدا نیستند و به عنوان بخشی از جامعه که به تربیت نسل آینده میپردازند نیاز به استفاده از این سیستم دارند.

یکی از این تکنولوژی ها که به تازگی در مدارس استفاده میشود، استفاده از قفل الکترونیکی به عنوان سیستم حضور وغیاب دانش آموزان است، زمانی که از تکنولوژی استفاده میشود نیازی نیست که پرسنل مدرسه هر روز آمار دانش آموزان را سر کلاس بگیرند و بدون محدودیت میتوان دانش آموزان را در سیستم ثبت کرد و هر روز آنها با اثر انگشت زدن وارد مدرسه مبشوند و خارج میشوند تا مسولان مدرسه آمار دقیقی از حضور آنها در مدرسه داشته باشند.

همچنین این سیستم با اتصال به شماره تماس های والدین دانش آموزان در روز هایی که آنها به مدرسه حضور نداشته باشند پیام ارسال خواهد کرد تا آنها از رفت آند فرزندانشان اطلاع بیابند و نیازی نباشد که نگران ساعاتی باشند که فرزندشان در مدرسه است.

علاوه بر این استفاده از قفل اثر انگشت روی درب های مکان های خاصی مانند اتاق مدیر، اتاق دبیران و آزمایشگاه ها و.. باعث میشود که دانش آموزان نتوانند به آنها وارد شوند و تنها کسانی که اثر انگشتشان به آن قفل خاص تعریف شده باشند میتوانند از آن استفاده نمایند و به اتاق های مشخص شده دسترسی داشته باشند.

 

 

۵/۵ (۱ Review)