آنچه که این روزها جای قفل سنتی و حصارهای فلزی جلو درب آپارتمان‌ها را گرفته است، قفل اثر انگشت است. این روند به داخل هتل‌ها و همچنین مراکز تفریحی به مانند استخر و باشگاه هم رسیده است و در اقامتگاه‌ها و مراکز تفریحی پیشرفته خبری از کلید و قفل سنتی نیست و به جای آن‌ها قفل الکترونیکی که شکل ساده تر قفل اثر انگشت است وجود دارد.

بارهای شده است که در اثر عجله یا حواس‌پرتی کلید را پشت درب منزل جا بگذاریم و مجبور شویم تا چند ساعت معطل آمدن کلیدساز بمانیم. در نهایت کلید خانه چون در پست در جا مانده است، نیاز به شکستن قفل پیدا کرده‌ایم و باقی ماجرا که بهتر می‌دانید. پس بیایید همین امروز با قفل سنتی و مشکلات آن خداحافظی کنیم و سلام گرم به قفل دیجیتال بدهیم.
قفل اثر انگشت که گونه‌ای از قفل است همانند قفل بیومتریک روی گوشی‌های هوشمند از اثر انگشت شما به عنوان کلید برای باز کردن درب استفاده می‌کند و تنها زمانی نمی‌توانید درب را باز کنید که اثر انگشت نداشته یا دستتان را فراموش کرده باشید. علاوه بر راحتی در باز و بسته شدن قفل، امنیت بسیار بالای قفل دیجیتال است که همه را شیفته خود کرده است.
اگر تجربه قفل اثر انگشت در خانه خود داشته باشید هیچ وقت در هتلی که قفل سنتی داشته باشد اقامت نمی‌کنید و به دنبال هتلی می‌گردید که امنیت شما را با قفل الکترونیکی تضمین کرده باشد. حق با شماست، قفل سنتی ان قدر مطمئن نیست که وسایل گران‌بهای خودتان در سفر را به امید آن در اتاق هتل تنها بگذارید. علاوه بر این عموماً در سفر احتمال گم شدن یا فراموش کردن کلید در داخل اتاق بیشتر از خانه خودمان است.
تا چند سال آینده شما به ندرت کلید و قفل سنتی شاهد خواهید بود، پس سعی کنید از قافله پیشرفت عقب نمانید.

۰/۵ (۰ Reviews)