۱) قفل‌های الکترومکانیکی: این قفل‌ها دسته‌ای از قفل‌ دیجیتال هستند که با Fail-secure و Fail-safe سروکار دارند. این قفل‌ها به صورت مکانیکی باز و بسته می‌شوند و دارای سیستم قفل و دنده هستند. قفل‌های Fail-secure در حالت پایه به صورت باز هستند و زبانه قفل درگیر نیست ولی قفل ‌های Fail-safe با جریان الکترونیکی باعث نگه داشتن زبانه ی قفل می شوند و قفل به صورت بسته می ماند. اگر زمانی برق قطع شود این زبانه به صورت خودکار درب را باز می کند و به عقب می رود.

۲) قفل‌های الکترومغناطیسی: قفل الکترونیکی از انرژی الکتریکی برای تولید خاصیت مغناطیسی بهره می‌برند. این قفل ها دارای یک سیم پیچ هستند و عملکرد آنها مانند آهنربا است. زمانی که جریان برق قطع شود دیگر جریانی به حلقه سیم پیچ وارد نخواهد شد و خاصیت آهنربایی قفل از بین می رود.

۳) قفل‌های انقباضی الکتریکی: این قفل‌ها بدین صورت کار می‌کنند که از جریان الکتریکی برای نگه داشتن چفت استفاده می‌کنند. چفت در تا زمانی که جریان قطع باشد در حالت بسته است و به محض اینکه جریان وصل شود درب باز می شود.

۴) استریک‌های الکترونیکی: این قفل‌ها نوع خاصی از قفل دیجیتال هستند که دارای یک زبانه نگهدارنده هستند که با جریان الکترونیکی کنترل می‌شود. این استریک الکتریکی نیز به کاربر امکان می‌دهد تا زبانه را کنترل کند. در حقیقت این قفل‌ها در حالت بسته هستند و وقتی دستور باز شدن صادر شود جریان قطع می شود و زبانه به عقب می رود.

قفل دیجیتال که به دو شیوه‌ی قفل بازشو خودکار و قفل‌شو خودکار کار می کنند عملکردهای مشخصی دارند و نیازی به انجام کارهای دشوار برای باز و بسته کردن درب نیست. قفل دیجیتال هر کدام مزایا و معایبی دارند که باید قبل از تهیه مورد بررسی قرار بگیرند و قفل مناسب تهیه شود.

۰/۵ (۰ Reviews)