تصور کنید که می توان با قرار دادن اثر انگشت بر روی یک اسکنر دیجیتال درب را باز کرد. خیلی تخیلی به نظر می رسد؟ اگرچه ممکن است فکر کنید که این تکنولوژی در دنیای امروز ممکن است امکان پذیر نباشد ولی این قفل ها سال ها است که در اختیار مشتری ها قرار دارد ولی به آن قفل اثر انگشت بیومتری می گویند.

تکنولوژی بیومتری به تشخیص دهنده های فیزیولوژیک می گویند (مانند اثر انگشت) و این سیستم در قفل های اثر انگشت استفاده می شود. نه تنها این قفل ها خیلی راحت تر از قفل های سنتی هستند بلکه ایمنی بالاتری هم دارند. در زیر مواردی که لازم است درباره ی این قفل ها بدانید آمده است.

 

بالاترین میزان ایمنی

بسیاری از قفل های سنتی دارای پین هستند که در مواقعی که به زور باز می شوند آسیب می بینند. به همین دلیل قفل های بیومتری مطمئن تر هستند و آرامش ذهن را برای شما به ارمغان می آورند تا دیگر نگران کلیدهای گم شده ی خود و پشت در ماندن نباشید.

علاوه بر اینکه قفل دیجیتال ایمنی بالایی دارد بسیاری از قفل های اثر انگشت می توانند بسته شدن در را تشخیص بدهند و پس از ۵ ثانیه در را قفل کنند. اگر از قفل های نا ایمن خسته شده اید قفل های اثر انگشت همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

کنترل بالاتر

قفل های بیومتری قابل برنامه ریزی هستند تا کاربران بسیاری را بشناسد و به شما کنترل بیش تری بدهد. با استفاده از گزینه تشخیص اثر انگشت، ورود با پین کد و یا هر دو می توانید به آسانی برای هر کاربر دسترسی لازم را بدهید.

به کاربران می توانند دسترسی یا عدم دسترسی از طریق کامپیوتر را بدهند و در منزل یا محل کار به سرعت قفل را برنامه ریزی کنید. وقتی که این مرحله انجام شد، می توانید آنها را آپلود کنید. علاوه بر این، قفل اثر انگشت زمان و تاریخ ورود را ثبت می کنند و بررسی فعالیت های کاربران را آسان تر می کند.

عدم کپی برداری

این قفل ها با کلید یا کد امنیتی باز نمی شوند و تنها با اثر انگشت حقیقی افراد باز می شوند و این ویژگی منحصر بفرد کپی کردن از آن را خیلی دشوار می کند. بر خلاف کلید، اثر انگشت گم نشده و دزدیده نمی شود ونمی توان از آن کپی برداری کرد.

علاوه بر این، قفل اثر انگشت قابلیت تشخیص اثر انگشت را بدون نیاز به هیچ اطلاعاتی دارند و طوری طراحی شده اند که اثر انگشت سه بعدی را تشخیص بدهند. استفاده از سنسورهای سیلیکونی خاص باعث شده است که این قفل ها هر چیزی به جز اثر انگشت را قبول نکنند.

۰/۵ (۰ Reviews)