همواره درب خانه ها یکی از مهمترین مکان ها برای تامین امنیت آنها هستند. درب خانه میتواند از فضای داخلی آن مانند سدی ایمن محافظت کند. اما متاسفانه استفاده از قفل های ایمن گاهی از نظر برخی افراد نادیده گرفته میشود و با نصب قفل های بی کیفیت مکانیکی امنیت را به خطر می اندازند.

همچنین استفاده از دستگیره های مکانیکی روی درب باعث بروز مشکلاتی خواهد شد، یکی از این مشکلات گم شدن و یا جا گذاشتن کلید ها در داخل خانه است، همچنین اگر یادتان برود درب خانه را قفل کنید تا پایان روز استرس خواهید داشت که درب را قفل نکرده اید.

هنگام استفاده از این دستگیره ها اگر زمانی کلید هایتان را در خانه جا بگذارید به هیج وجه نمیتوانید درب را باز کنید و باید از یک کلید ساز برای باز کردن درب کمک بگیرید. حال اگر روز تعطیل باشد نمیتوانید کلید ساز پیدا کنید. و پشت درب خواهید ماند!

قفل هوشمند اثر انگشتی

یکی از انواع قفل های هوشمند، دستگیره های درب اضطراری هستند که دسترسی به آنها راحت تر است و در زمان هایی که در شرایط بحرانی قرار دارید به راحتی میتوانید از درب خارج شوید.

این دستگیره ها به شکل عمودی ساخته شده اند که این مسئله باعث دسترسی راحت تر به آنها شده است. باز کردن این دستگیره اضطراری برای کودکان و سالمندان بسیار ساده است و در صورت بروز آتش سوزی و یا دود گرفتگی شدید که در مواقع اضطراری خروح را سخت میکند، این دستگیره از خود نور منتشر میکند تا به سادگی بتوان در این شرایط راه خروجی ساختمان را پیدا کرد.

زمانی که از قفل الکترونیکی استفاده میکنید، حتی اگر درب قفل باشد بدون اینکه نیاز باشد به دنبال کلید بگردید تا بتوانید درب را باز کنید میتوانید با استفاده از اثر انگشت خود درب را باز کنید و به بیرون خانه دسترسی داشته باشید.

چراغ دستگیره ها از نوع led هستند و از آنجایی که با باتری کار میکنند در شرایطی که برق قطع باشد، میتوان آنها را روشن کرد و راه خروجی ساختمان را پیدا کرد. دستگیره های اضطراری از باتری های لیتیومی قابل شارژ شدن استفاده میکنند.

علاوه بر این سهولت استفاده از آنها به این دلیل است که قفل ها با اثر انگشت کار میکنند، ولی این قفل ها با سایر قفل های اثر انگشت تفاوت دارند، قفل اثر انگشت اضطراری زمانی که با دست دستگیره را لمس کنید، شما را شناسایی خواهد کرد و درب باز میشود. و مانند سایر قفل ها لازم نیست که انگشت خود را روی مکان مشخص شده قرار دهید.

 

قفل اثر انگشت هوشمند

 

برخی از مدل های این دستگیره های امنیتی به شکل تاشو هستند، قفل های تاشو این امکان را فراهم میکنند که افرادی که در خارج از اتاق یا خانه قرار دارند به دستگیره درب دسترسی نداشته باشند، برای استفاده از این امکان تنها کافی است که پس از بسته شدن درب، دستگیره را به سمت خود بکشید تا دستگیره به داخل کشیده شود و افرادی که بیرون هستند نتوانند به آن دسترسی داشته باشند و حریم شخصی شما در این حالت حفظ خواهد شد.

۵/۵ (۱ Review)