سیستم هشدار امنیتی یکی از انواع سیستم های امنیت محلی است که میتواند امنیت محل کار و زندگی را افزایش دهد، در ادامه با برخی از ویژگی های این سیستم آشنا خواهیم شد.

نحوه عملکرد سیستم هشدار امنیتی

این سیستم را روی ورودی های ساختمان مانند در و پنجره خانه نصب میکنند تا با احساس کردن هر گونه دسترسی یا حرکت غیر مجازی صاحب خانه را در جریان آن قرار دهد. این سیستم این قابلیت را دارد تا به تلفن همراه هوشمند شما متصل شده و به شکل ۲۴ ساعته گزارش های امنیتی ساختمان را به اطلاع شما برساند. برخی از قفل دیجیتال هم این قابلیت را دارند.

بخش های مختلف سیستم هشدار امنیتی

  • زنگ پنهان هشدار: از این بخش بیشتر در مکان هایی مانند بانک ها و طلا فروشی ها استفاده میشود. تا در مواقع اضطرار با ارسال پیام هشدار به پلیس آنها را در جریان سرقت به منزلتان قرار دهید.
  • سنسور های نفوذ: این بخش وظیفه شناسایی هرگونه حرکت غیر مجازی را برعهده دارد. برخی از انواع این سنسور ها، سنسور حرکت، صدا و ارتعاش هستند.
  • آژیر خطر: این بخش زمانی که خطری را احساس میکند با استفاده از آژیر صدا و یا آژیر نوری سایرین از ورود غیر مجاز مطلع میسازد.
  • نرم افزار امنیتی: این نرم افزار به نوعی مغز سیستم محسوب میشود، که توانایی مدیریت و برنامه ریزی تمام بخش های یاد شده را برعهده دارد.

 

پیش از خرید سیستم هشدار امنیتی

پیش از اینکه اقدام به خرید زنگ هشدار امنیتی برای ساختمان خود نمایید باید نکاتی را در نظر داشته باشید، این نکات شامل، تعداد ورودی های خانه، بررسی محل نصب هشدار را در نظر داشته باشید و پس از اینکه این موارد را بررسی کردید برای استفاده صحیح از آن مواردی مانند آموزش اعضای خانواده و تمرین برای استفاده از آن در مواقع ضروری را در نظر داشته باشید تا بتوانید استفاده بهینه ای از این سیستم داشته باشید.

۰/۵ (۰ Reviews)