یکی از جدیدترین سیستم‌های امنیتی قفل سیستم قفل‌های اثر انگشتی یا بیومتری است. این قفل‌ها که با اسکن کردن اثر انگشت شما آن را در حافظه ثبت می‌کنند در زمان ورود شما با تشخیص اثر انگشت به شما اجازه‌ی ورود می‌دهند. قفل‌های اثر انگشتی برای محل کار و دفاتر اداری و هم‌چنین منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قفل‌ها بسیار کاربردی هستند و تنها با قرار دادن اثر انگشت بر روی حسگر آن کار می‌کنند. از آنجایی که اثر انگشت هر فرد منحصر به خودش است و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند آن را داشته باشد در ادارات بزرگ و دفاتر اداری این سیستم امنیتی کاربرد بسیار خوبی دارد. برخی افراد در سیستم منزل خود نیز از این قفل‌ها استفاده می‌کنند تا خیلی راحت و آسان به منزل دسترسی داشته باشند. این قفل‌ها قابلیت ثبت چندین اثر انگشت در حافظه را دارند و در هر زمان می‌‌توانید با حذف یا اضافه کردن یک اثر انگشت به فردی دسترسی بدهید یا جلوی ورود او را بگیرید.

مقایسه قیمت قفل اثر انگشت با سایر قفل ها

این قفل‌ها به نسبت قفل‌های دیگر قیمت بالاتری دارند ولی امکانات مناسبی که ارائه می‌دهند باعث شده است که بسیاری از افراد بیش‌تر هزینه کنند و این سیستم را برای منزل یا محل کار خود استفاده کنند. اینکه شما نیازی ندارید کارت و یا کلیدی با خود حمل کنید و یا رمزی را به خاطر بسپارید یکی از مهم‌ترین مزایای این قفل است که نباید نادیده گرفته شود. با قفل‌های اثر انگشتی امنیت شما به بالاترین حد می‌رسد و دیگر دزدها نمی‌توانند از منزل شما به راحتی سرقت کنند. این قفل‌ها به سیستم‌های ضد سرقت، ضد شوک و ضد حریق مجهز هستند و در مواقع خطر به سرعت آلارم آن‌ها به صدا در‌می‌آید.

یکی از مواردی که برای افراد سالمند و دارای نقص عضو مناسب است اینست که شما می‌توانید با استفاده از یک ریموت کنترل به راحتی درب را باز کنید و نیازی نیست از جای خود بلند شوید. برخی از قفل‌ها این سیستم را از طریق نصب برنامه‌ی موبایل اجرایی کرده‌اند و از طریق برنامه و از راه دور درب را باز و بسته می‌کنند. این مورد یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خرید قفل‌های اثر انگشتی است که بر قیمت آن هم تاثیر می‌گذارد و نباید نادیده گرفته شود.

قفل‌های اثر انگشتی بسیار حساس هستند و در تشخیص اثر انگشت نیز خیلی با دقت عمل می‌کنند. هرچقدر کیفیت قفل اثر انگشت خریداری شده بالاتر باشد قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود. این سیستم تشخیص اثر انگشت که با توجه به سیستم جریان خون در انگشت هر فرد کار می‌کند سیستم بسیار حساسی است و اثر انگشت اصلی را از جعلی به آسانی تشخیص می‌دهد.

نکته‌ی دیگری که باید بدانید اینست که اگر چند بار اثر انگشت اشتباهی را وارد کنیم و دستگاه نتواند آن را بشناسد درب به صورت خودکار به مدت چند دقیقه قفل می‌شود و امکان باز کردن آن وجود نخواهد داشت. عواملی مانند هوای بسیار سرد و یا کثیف شدن سنسور دستگاه نیز از عواملی هستند که باعث می‌شوند دستگاه نتواند اثر انگشت را به درستی تشخیص بدهد.

۰/۵ (۰ Reviews)