این قفل ها افراد را بر اساس تصویر اثر انگشت شناسایی می کنند و آن را با عکسی که از قبل در سیستم ذخیره شده است مقایسه می کنند. اثر انگشت همان کلید در تشخیص هویت افراد است زیرا هر شخصی اثر انگشت مخصوص به خود را دارد. بنابراین، امروزه از اثر انگشت استفاده می شود زیرا هم قابل اعتماد و هم آسان است. کاربرد این اسکنرها برای قفل اثر انگشت برای کنترل عبور و مرور و درب منازل می باشد. از سازمان فوق امنیتی تا دفاتر اداری، هتل ها، باشگاه ها، مغازه ها و خانه ها همه از این قفل ها بهره می برند تا امنیت بالاتر و دسترسی آسان تر را تجربه کنند.

کاربرد قفل اثر انگشت در باشگاه ها

یکی از شیوه های استفاده ی پر طرفدار این قفل ها در باشگاه ها و سالن های ورزشی است و خیلی سریع تر از ثبت نام با قلم و کاغذ انجام می شود. افراد نیازی ندارند تا کارت عضویت و کلید به همراه داشته باشند. دیگر گم کردن کارت عضویت بهانه ای برای باشگاه نرفتن نیست. یک در با قفل اثر انگشت برای باشگاه (حتی سالن های ۲۴ ساعته) مناسب است زیرا حتی اگر کارکنان هم حضور نداشته باشند مردم می توانند رفت و آمد کنند.

بسیاری از باشگاه ها و سالن های ورزشی که از این قفل های الکترونیکی استفاده می کنند خیلی راحت تر کار ثبت نام اعضا را انجام می دهند؛ این تغییر به محیط زیست هم کمک می کند زیرا استفاده از قلم و کاغذ را خیلی کمتر کرده است. هر کدام از اعضا باید انگشت خود را روی اسکنر دستگاه قرار بدهند و کد ۱۰ رقمی خود را وارد کنند. اگر اثر انگشت و کد مورد نظر صحیح باشد می توانند به باشگاه وارد شوند. این شیوه ی دسترسی بیومتری فقط یک دقیقه زمان می برد و مورد پسند اعضای باشگاه هم می باشد زیرا دیگر نیازی به پر کردن فرم و حمل کارت ندارند. استفاده از قفل اثر انگشت برای کمدهای باشگاه باعث شده است تا اعضا به راحتی وسایل خود را در آنها قرار بدهند.

اسکن اثر انگشت فقط با حضور افراد امکان پذیر است. در باشگاه های ورزشی معمولا یکی از اعضا باید کارت عضویت خود را به پذیرش نشان بدهد و منتظر بماند تا عضویت او چک شود؛ ولی استفاده از این اسکنرهای اثر انگشت کارها را به سرعت و بدون دردسر انجام می دهد. با استفاده از این اسکنرها افرادی که عضو نیستند حق ورود به باشگاه را نخواهند داشت.

۰/۵ (۰ Reviews)