در سال های اخیر با ورود فن آوری های امنیتی جدید به بازار کاربران این امکان را دارند که یتوانند درب های ورودی خانه یا محل کار خود را به صورت اتوماتیک و از راه دور کنترل و باز و بسته کنند. قفل های اتوماتیک یکی از انواع قفل دیجیتال هستند و میتوان آنها را برنامه ریزی کرد تا بتوانند به شکل اتوماتیک و خودکار عملکرد داشته باشند.
به عنوان مثال میتوان قفل اتوماتیک دیجیتال را برنامه ریزی کرد تا به صورت خودکار پس از بسته شدن درب قفل شوند و یا برای افراد خاصی محدودیت دسترسی به وجود بیاورند.
این قفل های دیجیتالی را میتوان با روش های دسترسی مانند کارتی، بیومتریک مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت، قفل های رمزی و یا به وسیله تلفن همراه کنترل کرد.

چرای باید از قفل های اتوماتیک استفاده کرد؟

اگر به امنیت اعضای خانواده و یا وسایل خانه تان اهمیت میدهید حتما استفاده از این قفل ها امتحان کنید و حتما قفل الکترونیکی هوشمند را جایگزین قفل های مکانیکی و کلید های سنتی کنید.

برخی مزایا قفل اتوماتیک الکترونیکی

قفل کردن خودکار درب

زمانی که از این قفل ها استفاده میکنید دلیلی ندارد که نگران بسته شدن درب باشید، به این دلیل که خود قفل پس از اینکه درب را میبندید آن را قفل میکند، و حتی زمانی که خانه نیستید میتوانید چک کنید که آیا درب خانه بسته شده است یا خیر؟!

جلوگیری از دسترسی به اتاق های مختلف

حتی اگر درب خانه امنیت لازم را داشته باشد، باز هم گاهی برخی اتاق های خانه حاوی اسناد و مدارکی هستند که نمیخواهید فرد دیگری به آنها دسترسی داشته باشد، به عنوان مثال مهمان یا کودکان. با نصب یک قفل اثر انگشت روی درب به سادگی میتوانید دسترسی افراد را به این اتاق ها محدود کنید و حتی اگر در منزل شما حضور داشته باشند نمیتوانند وارد اتاقی که از قفل برقی استفاده میکند بشوند.

طول عمر بیشتر در مقایسه با قفل مکانیکی

قفل های مکانیکی به این دلیل که از فلزات غیر مقاوم ساخته شده اند در شرایط محیطی مانند رطوبت ممکن است که فرسوده شده و زنگ بزنند و سارقان بتوانند به راحتی با شکستن زبانه آنها وارد خانه شوند اما قفل اتوماتیک مقاومت زیادی دارد و از آلیاژ های مقاومی ساخته شده است که سال های طولامی میتواند امنیت و آسایش شما را تامین کند.

۵/۵ (۱ Review)