پیدا کردن یک ملک مسکونی که به هیچ وجه از قفل درب استفاده نمی کند ، دشوار است. اگر تاکنون یک مکان مسکونی مانند این پیدا کرده اید ، ممکن است ساکنان آن به امنیت آن اهمیتی ندهند ، یا ممکن است بگویید این فقط یک ایده آل شهری است که هنوز کسی آن را کشف نکرده است. بیشتر ساختمان ها ار قفل های رایج در ساختمان استفاده میکنند

قفل ها در قسمت های مهم هر فضای مسکونی قرار دارند و قفل ها بخشی از بلوک های ساختمان برای امنیت هستند. بیشتر مردم این را می دانند ، اما اکثر آنها نمی دانند چه موقع انواع قفل وجود دارد. انتخاب قفل ساز مناسب یکی از انواع قفل های موجود است.

دلیل آن ساده است ، زیرا برخی از قفل های رایج در ساختمان ها در یک وضعیت خاص بهتر از سایرین کار می کنند. داشتن اطلاعات اولیه در مورد انواع قفل درب مسکونی به صاحبان خانه و مدیران املاک کمک می کند تا همیشه بهترین قفل ها را برای استفاده انتخاب کنند.

قفل های کلیدی

قفل های کلیدی قطعاً یکی از محبوب ترین انواع قفل درب است و در بسیاری از املاک مسکونی مورد استفاده گسترده قرار می گیرد. به دلیل محبوبیت آنها ، در فضاهای تجاری نیز ابزاری رایج محسوب می شوند.

بیشتر مالکان خانه باید با قفل های کلیدی تک سیلندر آشنا باشند ، که می تواند زیر مجموعه ای از انواع قفل ها محسوب شود. با این وجود انواع مختلفی از قفل های کلیدی وجود دارد که می توان هرکدام را در برخی از مکان های داخلی یک محیط مسکونی مورد استفاده قرار داد.

در مورد نوع قفل درب ، از قفل کلید بیشتر برای محافظت از درب های بیرونی استفاده می شود. هیچ قانونی علیه استفاده از قفل های کلیدی در خانه شما وجود ندارد ، اما انواع دیگری از قفل ها نیز وجود دارند که برای این وضعیت مناسب هستند (اما بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد).

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این واقعیت است که یک قفل کلید از مکانیزم های الاستیک برای کار با پیچ استفاده نمی کند ، از این رو اصطلاح “مرده” در انگلیسی است.

دلیل اصلی اینکه قفل های کلید در بین محبوب ترین انواع قفل ها وجود دارد این است که آنها یکی از ایمن ترین قفل هایی هستند که می توانید آنها را کنترل کنید.

با این حال ، هر یک از این نوع قفل ها به همان روش ساخته نمی شوند ، به همین دلیل یک سیستم درجه بندی وجود دارد که به شما نشان می دهد که چقدر توان قفل های کلید شما را تحمل می کند.

انواع اصلی قفل های کلیدی موجود عبارتند از کلید تک سیلندر و قفل کلیدی دو سیلندر.

تفاوت این دو نوع قفل در این است که قفل تک سیلندر در یک طرف دارای یک سیلندر تنظیم شده است ، در حالی که نوع دو سیلندر از یک سیلندر تنظیم شده در دو طرف استفاده می کند. استفاده از قفل های تک سیلندر به مراتب بیشتر است ، اما برخی از مالکان خانه ممکن است تصمیم بگیرند که از مزایای امنیتی سوییچ استفاده کنند.به یاد داشته باشید ، من قبلاً اشاره کردم که برخی از قفل ها در بعضی از نقاط بهتر از سایرین است.

صاحبان خانه می دانند که یک قفل دو سیلندر احتمال فرار در مواقع اضطراری را محدود می کند ، در عوض تصمیم می گیرند لایه های امنیتی بیشتری را در اطراف قفل کلید تک سیلندر خود قرار دهید. به جای استفاده از قفل کلید دو یا یک سیلندر ، برخی از افراد ترجیح می دهند از قفل کلید ضد ضربه استفاده کنند.

این نوع قفل معمولاً در ساختمانهای آپارتمانی یا به عنوان پایه ای برای درهای دو لایه مشاهده می شود. اگر تا به حال از قفل های مهم ضد قفل چیزی نشنیده اید ، تعجب آور نیستم ، زیرا بیشتر مردم نشنیده اند ، اما من تضمین می کنم حداقل به یک مکان ضربه خورده باشید. این نوع قفل یکی از قفل های درب کم و متوسط است.

ساخت منحصر به فرد قفل باعث می شود تا از این حالت بایستد تا بتواند با خنثی سازی ضربات به عنوان یک روش بای پس از آن ، امنیت بهتری ایجاد کند.

قفل های بدون دستگیره

اگر مجبور بودید ظرف سی ثانیه دسته درب را بیابید ، احتمالاً می دانید کجا را جستجو کنید. اگر نمی توانید دسته در زمان اختصاص یافته را پیدا کنید ، هنوز دقیقاً نمی دانید که در کجا بوده است و چگونه می توانید به آنجا برسید. یافتن قفل درب آسان است و اغلب آنها برای اهداف داخلی استفاده می شود.

دستگیره ها همچنین ممکن است در جایی بر روی درهای بیرونی ساخته شوند ، اما هر کسی که چنین کاری کرده است اشتباه می کند (ما در زیر توضیح خواهیم داد).

در بین انواع قفل درب ها ، قفل درب ممکن است نزدیکترین چیز به استفاده داخلی باشد. قفل دستگیره به دلیل امنیت محدود برای استفاده خارجی مناسب نیست. بر خلاف قفل های کلیدی ، دستگیره ها به راحتی تحت فشار خم می شوند.

اگر با چکش به دسته ضربه بزنید ، ممکن است از بین برود. هنگام تحویل دسته ، هرکسی که این کار را انجام داده است می تواند به راحتی به سیلندر قفل داخل دسته دسترسی داشته باشد.

اکنون ، ببخشید ، می خواهم صحبت های قبلی خود را اصلاح کنم. از قفل های دستگیره می توان در درب های خارجی استفاده کرد ، اما فقط در صورت جفت شدن با قفل های کلیدی برای تقویت ایمنی آنها.

اما اگر یک درب تک درب در قسمت بیرونی نصب شده باشد ، احتمالاً برای اهداف امنیتی قرار ندارد. این قفل ها برای استفاده داخلی مناسب هستند. دستگیره های درب ورودی حرکت از یک اتاق به اتاق دیگر در خانه را آسان می کنند و در صورت نیاز به خروج اضطراری ، از حالت دفاعی برخوردار نمی شوند.

این مهم است که بدانید یک دسته درب در مقایسه با سایر انواع قفل درب چگونه کار می کند ، زیرا به شما کمک می کند تا بهترین مکان برای نصب آنها را تعیین کنید.

یادگیری در مورد آسیب پذیری های احتمالی قفلهای شما به شما کمک می کند تا در میان انواع مختلف قفل ها ، گزینه ای مناسب برای ایمن سازی املاک مسکونی خود داشته باشید.

 

قفل های اهرمی 

مانند قفل های رایج در ساختمان ، این قفل ها به طور گسترده در ساخت و سازهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند ، اما به نظر می رسد افراد در فضاهای تجاری بیشتر با آنها در تعامل هستند.

من اعتقاد دارم به همین دلیل است که قفل های اهرم استوانه باید برای قفل درب در داخل خانه رقابت کنند ، اما ممکن است فاکتورهای دیگری در بازی وجود داشته باشد.

در مقایسه با دو قفل دیگر ، به نظر می رسد که اهرم سیلندر ساده ترین نصب بین دو قفل درب است. ساختار قفل به خودی خود در هنگام ورود و خروج آسان تر و کارآمد تر است.

صرفنظر از این ، بیشتر افراد به جای قفل های اهرمی استوانه ای در خانه خود از قفل درب استفاده می کنند ، اما هنوز هم این نوع قفل ها هنوز در املاک و مستغلات مسکونی رایج است.

اگرچه قفل های اهرمی برای مصارف مسکونی مناسب هستند ، اما برای درب های بیرونی که دسترسی به خانه شما را فراهم می کند ، راه حل ایده آل نیست.

انواع دیگری از قفل وجود دارد که برای درهای بیرونی به خوبی کار می کند ، بنابراین از استفاده از قفل های اهرمی استوانه ای برای این نوع برنامه ها جلوگیری می شود. دلیل اصلی من این است که احتمال زیادی وجود دارد که قفل اهرمی شما بدون هیچ گونه دفاع ویژه مورد حمله قرار بگیرد و از آن عبور کند.

مانند دسته های درب که در بالا مورد بحث قرار گرفت ، دسته های قفل اهرمی می توانند به عنوان یک نقطه دستیابی بالقوه که برای باز کردن قفل آن مورد هدف قرار گرفته اند.

قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند

همچنین از قفل الکترونیکی معمولاً برای املاک و مستغلات مسکونی ، از جمله مجتمع های منازل و آپارتمان استفاده می شود.

بیشتر افراد قفل های هوشمند و قفل های الکترونیکی را با هم دسته بندی می کنند ، اما این یک اشتباه است.

اگر فکر می کنید قفل های هوشمند قفل های الکترونیکی هستند ، درست فکر می کنید ، اما هر قفل الکترونیکی قفل هوشمند نیست.

مرز خوبی بین این دو وجود دارد ، اما دانستن اینکه در کجا باید از آنها استفاده کنید یک کار ساده و منصفانه است و یکی از آنها به شما در انتخاب انواع مناسب قفل ها کمک می کند.

بیشتر برای قفل های الکترونیکی یا قفل های هوشمند در یک ملک مسکونی که نیاز به کنترل دسترسی بهتر دارند یا به سادگی استفاده می شود ، اگر یک ساکن بخواهد قفلی را نصب کند که به نظر می رسد کارآمد تر است ، از این قفل ها استفاده کنید.

هر صاحب خانه ای که قصد دارد قفل های الکترونیکی را در خانه خود نصب کند ، باید نحوه عملکرد قفل های رایج در ساختمان  و همچنین آسیب پذیری های آنها را بفهمد.

با این کار ، آنها اطمینان حاصل می کنند که آنها به اندازه کافی آمادگی لازم را برای مقابله با این آسیب پذیری هایی که ممکن است بوجود بیاید ، فراهم می کنند.

به عنوان مثال ، شما نمی خواهید قفل های الکترونیکی را نصب کنید که در هنگام خرابی برق امنیت خانه شما را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند ساختار سنتی بسیاری از قفل ها را دارند.

به عنوان مثال ، قفل های الکترونیکی (و قفل دیجیتال) وجود دارند که از قفل های کلیدی ، قفل های مغزی و حتی استوانه های یورو استفاده می کنند. با این حال ، به دلیل ویژگی های منحصر به فرد ، این قفل ها باید توسط خود گروه بندی شوند.

قفل رمزی و مکانیکی

قفل چند منظوره دیجیتال

قفل بدون کلید

قفل رمزی لمسی

دستگیره دیجیتال رمزی و کارتی

قفل رمزی دکمه ای

۵/۵ (۲ Reviews)