در مقاله قبلی در رابطه با قفل تشخیض چهره صحبت کردیم. این قفل ها با داشتن مزایای فروان این قابلیت را دارند که بتوانند امنیت و راحتی را برای شما فراهم کنند. حتی میتوان آنها به دستیار صورتی هم مجهز کرد تا کاملا امنیت شما تضمین شود اما با این وجود این قفل ها مشکلاتی هم دارند. در این نوشته برخی از مشکلات استفاده از این قفل ها را تشریح خواهیم کرد.

همانطور که گفته شد این قفل ها قابلیت ضد فریب دارند و کاملا میتوانند فرق چهره انسان و چهره فیک و ماکت را تشخیص دهند تا هک کردن و ورود غیر مجاز به محل سکونت یا محل کار شما به کمترین میزان خود برسد.

عموما از این قفل ها در ازماشگاه ها و شرکت های بزرگ استفاده میشود و این قابلیت را دارد که بتواند تعداد زیادی چهره را در خود ثبت کند. اما با این حال در ادامه با ما همراه باشید تا مشکلات این قفل ها را بررسی کنیم.

برخی از افراد بر این باور هستند که در صورتی که ماکت ساخته شده با از چهره شما حالت طبیعی داشته باشد قفل نمیتواند آن را تشخیص دهد و با قرار دادن ماکت جلوی آن قفل باز خواهد شد.

امروزه عکس های با کیفیت افراد به وفور در شبکه های اجتماعی یافت میشوند و با توجه به پیشرفت پرینترهای سه بعدی هم در صورتی که سارقان یک پرینتر داسته باشند میتوانند ماکت صورت شما را با کیفیت خیلی بالایی چاپ کنند.

یا به عنوان مثال اگر شما کوچکترین تغییری در صورت خود انجام دهید قفل دیگر چهره شما را تشخیص نخواهد داد. مثالا اگر چهره با ارایش را ثبت کنید قفل ممکن است چهره بدون آرایش شما را تشخیص ندهد. و این مورد میتواند در مواقع حساس باعث بروز مشکلاتی برای شما شود.

یا اگر شخصی خود را به شمل شما گریم کند یا فردی شبیه به شما باشد میتواند به راحتی با استفاده از این سیستم درب را باز کند و امنیت شما را مختل کند. اگر علاقه مند به استفاده از قفل های بیومتریک باشید میتوانید از قفل اثر انگشت استفاده کنید، زیرا اثر انگشت هر فرد مختص به خود اوست.

۰/۵ (۰ Reviews)