مشکلات زیادی در طول سال‌های اخیر برای قفل‌های سنتی به وجود آمده است. عمده این مشکلات را می‌توان در خراب شدن توپی داخلی قفل، ایمنی کم آن‌ها و همچنین فراموشی ابزاری به مانند کلید در باز کردن درب دانست. با پیشرفت تکنولوژی، قفل دیجیتال جای قفل سنتی را گرفت. قفل‌ دیجیتال و قفل اثر انگشت نیازی به کلید فیزیکی برای باز شدن ندارند و تنها به مانند گوشی خودتان با وارد کردن یک رمز، اثر انگشت و حتی در مدل‌های پیشرفته حسگر شناسایی صورت باز و بسته می‌شوند.

قفل های دیجیتال چه مزایایی دارند ؟

خوشبختانه این قفل‌ها امنیت بسیار بالاتری نسبت به قفل سنتی دارند. برتری این قفل‌  بر قفل‌های کارتی و هتلی این است که نیازی به صدور کارت برای تعداد نفرات بالا ندارید و هر کسی رمز داشته باشد، درب را باز می‌کند. بنابراین در مکان‌های عمومی که قرار است تعداد نفرات زیادی وارد یا خارج شوند، استفاده از یک قفل دیجیتال به مراتب بهتر از قفل کارتی است.

قفل الکترونیکی به راحتی با انواع گوناگون درب‌ها ترکیب می‌شود و نیازی به تعویض درب برای کار گذاشتن قفل ندارید. از دیگر قابلیت‌های مهم قفل دیجیتال سهولت در برنامه‌ریزی کردن آن‌ها توسط خود صاحب‌خانه است. البته می‌بایست در هنگام خرید کردن قفل علاوه بر زیبایی ظاهری که در اغلب قفل‌ها وجود دارد به نکات امنیتی ان نیز دقت داشته باشید. حتماً قبل از خرید و نصب کردن قفل روی درب از فروشنده در مورد میزان امنیت و قابلیت‌هایی که روی قفل برای جلوگیری از وارد شدن غیرمجاز تعبیه شده است، سؤال کنید. همانند قفل سنتی، قفل نیز دارای سطوح مختلف امنیتی است و برای درب شرکتی که اسناد مهمی در ان وجود دارد، عقل حکم می‌کند قفل با امنیت بالا نصب کنید. از فروشندگان معتبر و برندهای مشهور خرید داشته باشید تا نگران گارانتی و خدمات پس از فروش قفل نباشید.

۰/۵ (۰ Reviews)