فکر راحت‌تر زندگی کردن هستید، استفاده از تکنولوژی های جدید میتواند این امکان را برای شما فراهم کند یکی از این تکنولوژی ها هوشمندسازی است. اگر بخواهیم تعریف ساده ای از تکنولوژی را ارائه کنیم به معنای استفاده از فناوری های جدید به منظور زندگی بهتر است.

هوشمندی وسایل خانه به این معنی است که اشیا به اینترنت متصل شوند، این تجهیزات را میتوان به عنوان دستیار خانه هم معرفی کرد، این تجهیزات به ساده سازی زندگی کمک میکنند. سه نوع خانه هوشمند داریم که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

خانه‌ های متصل

ساده ترین اتواع خانه های هوشمند، از این نوع هستند، که به وسیله تکنولوژی های بی سیم مانند، بلوتوث و یا وای فای تجهیزات مختلف را بهم متصل میکنند، مثلا اتصال قفل دیجیتال به لامپ های هوشمند از این مورد هستند.

خانه‌های هوشمند

این خانه ها دارای یک سیستم متمرکز هستند که تمام تجهیزات و اتاق های و.. خانه به آن متصل مبشوند تا بتوان با استفاده از آن سیستم متمرکز بخش های مختلف را کنترل کرد.

خانه‌های خودتنظیم

این نوع هم مانند خانه هوشمند است با این تفاوت که بخش های گرمایشی، سرمایشی، نور پردازی و .. بر اساس مصرف بهینه انرژی کار میکنند و در زمان هایی به عنوان مثال تهویه را خاموش یا روشن میکنند.

مراحل هوشمند سازی منازل

اگر به دنبال روشی مطمئن برای هوشمند سازی خانه های خود هستید در ابتدا باید یک وای فای با پهنای باند بالا خریداری نمایید. تا بتوان تمام تجهیزات خانه را به آن متصل کرد، باید ای مودمی استفاده کنید که سیگنال های قوی داشته باشد و تمام بخش های خانه سیگنال داشته باشند.
دومین قدم برای هوشمند سازی، نصب دوربین های مدار بسته است، با نصب این دوربین ها میتوانید امنیت را نظارت کنید و از راه بود آنها را کنترل نمایید. میتوان این دوربین ها را به تلویزیون یا تلفن هوشمند متصل کرد تا بتوانید در هر زمانی از هر جایی که هستید بر محیط خانه خود نظارت داشته باشید.

سیستم‌های اتوماتیک

بیشتر از سیستم های اتوماتیک جهت کنترل گرمایش و سرمایشی خانه استفاده میشود تا با اعمال تنظیمات در آنها به کمتر مصرف شدن انرژی کمک کنید. این سیستم ها به شکل خودکار دستگاه های مختلف را بهم متصل میکنند و تنظیمات را روی مقدار پیش فرضی که در نظر گرفنه اید نگه میدارند، مثلا نمیگذارند دمای اتاق از ۲۷ درجه کمتر یا بیشتر باشد، زمانی که دما کمتر شود به صورت اتوماتیک دستگاه را خاموش میکند.

سیستم صوتی تصویری

استفاده از سیستم های صوتی و تصویری هوشمند هم یکی از ارکان هوشمند سازی است، مثلا با استفاده از این سیستم میتوانید آهنگ مورد علاقه خود را زیر دوش آبگرم در حمام گوش کنید.

سیستم روشنایی هوشمند

با استفاده از این سیستم میتوانید روشنایی منزل را کنترل کنید و از هر جایی که هستید با استفاده از تلفن همراه یا ریموت روشنایی را کنترل نمایید.

 

سیستم امنیتی هوشمند

استفاده از این سیستم ها و قفل الکترونیکی برای درب ها و پنجره ها امنیت خانه را بالا میبرد و حریم خصوصی خانه شما را امن و دسترسی به آن را برای شما ساده خواهد کرد.

۵/۵ (۱ Review)