تکنولوژی اسکن بیومتری در حقیقت آینده ی ایمنی است و دسترسی به مکان ها را از طریق بررسی ویژگیهای فیزیولوژیک افراد (به جای کلیدهای فیزیکی) محدود می کند. اگر شما می خواهید کنترل کاملی بر دارایی های خود و رفت و آمدها داشته باشید، بهتر است یک قفل اثر انگشت در مکان مناسب نصب کنید. با این حال، پیش از اینکه این کار را انجام دهید مزایا و معایب آن را بدانید.

مزایای قفل اثر انگشت

بیش تر مزایای این سیستم کاملا واضح هستند. برای مثال، دزدها می توانند رمز ورود، پین کد و کلید را پیدا کنند ولی هرگز نمی تواند اثر انگشت جعلی را استفاده کنند.
نه تنها قفل های اثر انگشتی امنیت بالایی دارند بلکه به شما امکان این را می دهند که رفت و آمد کارمندان را به راحتی کنترل کنید. برای مثال، نرم افزاری که با اثر انگشت کار می کند ممکن است به یک فرد اجازه ی ورود به یک قسمت را بدهد ولی او نتواند به قسمت دیگر وارد شود و به همین ترتیب برای افراد مختلف می توان اجازه ورود به مکان های مختلف را داد. استفاده از قفل های مکانیکی هم به همین شکل است، با این تفاوت که شما به هر فرد کلید مکان هایی که مجاز به ورود به آنها است را می دهید.

معایب قفل اثر انگشت

این سیستم معایبی هم دارد. اولین مورد اینست که این سیستم هزینه ی بالایی دارد و برای کسب و کارهای کوچک مناسب نیست. با این وجود، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی سعی بر اینست که هزینه ی آن هم کمتر بشود و بعضی گوشی ها هم به سیستم اسکن اثر انگشت مجهز هستند. مورد دیگر غیر قابل اعتماد بودن آن است. برخی تجهیزات بی کیفیت در شناسایی اثر انگشت به مشکل بر می خورند (اگر دست چرب یا عرق کرده باشد). اگر می خواهید قفل اثر انگشت را نصب کنید حتما از برند معتبری آن را تهیه کنید تا لوازم مرغوب استفاده کند.

۵/۵ (۲ Reviews)