در مقالات قبلی به طور کامل در مورد مزایای قفل دیجیتال و قفل های الکترونیکی صحبت کردیم، و گفتیم که استفاده از این قفل ها برای حفاظت از درب های ورودی روشی امن و مطمئن است، در این نوشته تفاوت انواع قفل های الکترونیکی مورد استفاده برای درب هتل ها و درب آپارتمانی را بررسی میکنیم.

یکی از مهمترین ویژگی ها و مزایای قفل های دیجیتالی این است که میتوان با استفاده از آنها ورود و خروج افراد را کنترل کرد و برای کاربران مختلف سطوح دسترسی گوناگونی ایجاد کرد، به همین منظور در هنگام استفاده از این قفل ها باید قفل مناسبی را انتخاب کرد تا پاسخگوی نیاز ها باشد. برای همین پیش از خرید آنها باید کاربردی که از آنها انتظار دارید را بدانید. به همین دلیل در این نوشته به صورت اختصاری برخی از کاربردهای قفل های کارتی و آپارتمانی را بررسی میکنیم.

برای هتل ها معمولا از قفل های کارتی و هتلی استفاده میشود. این قفل ها به شکل گسترده ای در هتل ها کاربرد دارند، استفاده از این قفل ها در هتل ها باعث میشود که دیگر دردسرهای استفاده ار کلید های سنتی از بین برود و به جای آنها ار تکنولوژی جدیدتر کارت های دیجیتالی استفاده شود. به همین دلیل زمانی که این قفل ها را به مسافران و مهمانان هتل میدهند دیگر نیازی نیست که نگران گم شدن آنها باشند و تنها یا باطل کردن کارت قبلی میتوانند اقدام به صدور کارت جدید کنند.
اما استفاده از کارتهای هتلی کاربرد چندانی در آپارتمان ها ندارد به این دلیل که فرایند صدور کارت جدید برای قفل های آپارتمانی کمی مشکل است و در صورتی که کارت شما مفقود شود باید کارت جدید را با استفاده از دستگاه های کارت خوان صادر کرد که معمولا وجود آنها در خانه ها ضروری نیست. برای همین هم توصیه میشود که در منازل و آپارتمان ها از قفل اثر انگشت یا رمزی استفاده شود.

و از آنجایی که هتل ها مراکز عمومی هستند و افراد زیادی در آنها به عبور و مرور میپردازند امنیت در آنها اهمیت زیادی دارد. و برای همین هم هست که استفاده از فناوری که بتوان از آن برای کاربران زیادی استفاده کرد و همچنین امنیت آنها را نیز تامین کرد.

قفل هایی که در هتل ها استفاده میشوند باید این قابلیت را داشته باشند که بتوان با استفاده از انها زمان حضور مسافران را کنترل کرد و به تعداد روز هایی که آنها در هتل قرار دارند برای آنها کارت صادر کرد اما این امر در آپارتمان ها ضرورت ندارد. اگر از این قفل ها استفاده شود میتوان تنها به تعداد روزهایی که مهمان اتاق رزرو کرده است برای او کارت صادر کرد و این انر باعث میشود که مهمان مورد نظر بدهکار باقی نماند و پس اینکه رزرو به پایان رسید دیگر نتواند از اتاق استفاده کند.

هتلداران با استفاده کردن از این قفل ها میتوانند تمام کارمندان و مسافران را کنترل کنند و فهمید چه شخصی در چه زمانی وارد اتاق یا از آن خارج شده است.

۰/۵ (۰ Reviews)