همانطور که می دانیم این روزها قفل های کلیدی رو به انقراض هستند و در عوض قفل های مدرن و جدید تری در بازار هستند که می توانیم با نصب آنها روی درب منزل یا محل کارمان امنیت و زیبایی محیط را متحول کنیم . مشخصا یکی از ایرادات قفل های کلیدی استفاده از فقط یک راه دسترسی از طریق کلیدهای دست و پاگیر بود. اما این روزها همه ما با انواع قفل های دیجیتالی که در بازار هست سورپرایز می شویم و جالب اینکه می توانیم بر اساس نیاز ها و قابلیت هایی که در محیط مورد نظرمان نیاز داریم از انواع قفلبا روش های دسترسی متفاوت استفاده کنیم .

انواع قفل دیجیتال

با انواع قفل های دیجیتال آشنا شویم

۱- قفل درب اثر انگشتی

یکی از انواع قفل هایبسیار پر طرفدار مشخصا نوع اثر انگشتی آن است . چرا قفل درب اثر انگشتی نسبت به بقیه انواع قفل دیجیتال بیشتر طرفدار دارد ؟ چون یکی از راحت ترین راه های دسترسی و باز کردن قفل ها استفاده از سیستم تشخیص هویت اثر انگشتی است . به این شکل که شما وقتی به منزل یا محل کارتان می رسید نه نیاز دارید دنبال کلید های پر دردسر بگدرید نه نیاز دارید حتی رمز خاصی را در ذهن تان به یاد آورید و نه حتی نیاز به کارت یا برچسب موبایل برای باز کردن درب دارید . در قفل های درب اثر انگشتی فقط لازم است که انگشت خودتان روی سنسور قفل بگذارید و درب خانه یا محل کارتان باز شود . از این راحت تر هم مگر می شود ؟
هر قفل اثر انگشت دارای قابلیت ثبت تعداد زیادی اثر انگشت از طرف شماست . بنابراین با ثبت اثر انگشت اعضای خانواده روی قفل دیگر نیاز نیست که دردسرهای قفل های کلیدی را تحمل کنید و برای هر کدام از اعضای خانواده یا حتی محیط کارتان یک کلید بسازید و یا شاهد این باشید که کودکان تان در نبود شما پشت درب می مانند . بلکه فقط با تعریف اثر انگشت آنها می توانید مطمئن باشید که هر زمان که آنها پشت درب برسند می توانند با گذاشتن انگشت شان روی سنسور قفل آن را باز کنند و وارد شوند .

۲-  قفل دیجیتال کارتی

یکی دیگر از انواع قفل های دیجیتال قفل کارتی است . این نوع قفل ها معمولا در هتل ها یا مسافر خانه ها استفاده می شوند اما انواع مناسب برای خانه یا محل کار هم وجود دارد . و در بعضی از آنها حتی از کارت مترو تان هم می توانید استفاده کنید و وارد شوید . و در بعضی از انواع قفل های کارتی که نوع غیر تماسی هستند حتی نیاز نیست شما کارت را از جیب یا کیف تان در بیاورید و در محل ورود کارت بگذارید بلکه اگر کارت در جیب یا کیف تان باشد و شما به درب نزدیک شوید درب برای شما باز میشود . همین قدر هیچان برانگیز !

۳- قفل رمز دار

یکی دیگر از انواع قفل های دیجیتال نوع رمز دار است . البته اکثر قفل های دیجیتال دارای ترکیب روش های دسترسی هستند که اگر زمانی برای یکی از آنها مشکلی پیش آمد شما از روش دیگر برای ورود استفاده کنید . و معمولا در اکثر قفل های دیجیتال سیستم ورود رمز وجود دارد و شما می توانید با تعریف یک رمز منحصر به فرد و با امنیت بالا و وارد کردن آن روی صفحه کلید قفل با امنیت بالا به خانه یا محل کارتان وارد شوید . بیشتر قفل های دیجیتال یوکا دارای این قابلیت هستند که از لو رفتن رمز شما به افراد دیگری که در زمان ورود رمز در اطراف شما هستند جلوگیری میکنند . این سیستم رمز خیالی به شما این فرصت را می دهد که بتوانید رمز تان را به شکل تصادفی در سیستم وارد کنید و کاملا فردی که در حال فضولی و هک کردن رمز شماست را گیج کنید و به این شکل از امنیت محل کار یا خانه تان مطمئن باشید .

۰/۵ (۰ Reviews)